Taxisnet: Σε μια προσπάθεια ισχυροποίησης της ασφάλειας των φορολογούμενων μέσα από το Taxisnet, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης εξέδωσε έκτακτη ανακοίνωση.
Ειδικότερα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης συνιστούν στους πολίτες και τις επιχειρήσεις την αντικατάσταση των ενεργών κωδικών πρόσβασης τους (passwords) στο Taxisnet με νέους που θα πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Να αποτελούνται κατ’ ελάχιστο από 8 χαρακτήρες
- Να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά:
- Τουλάχιστον έναν κεφαλαίο λατινικό αλφαβητικό χαρακτήρα
- Τουλάχιστον έναν πεζό λατινικό αλφαβητικό χαρακτήρα
- Τουλάχιστον έναν αριθμητικό χαρακτήρα
- Τουλάχιστον έναν ειδικό χαρακτήρα.
- Η αλλαγή του κωδικού (password) μπορεί να γίνει μέσω της εφαρμογής «Διαχείριση λογαριασμού / Αλλαγή κωδικού» εφόσον ο χρήστης γνωρίζει τον υφιστάμενο κωδικό (απαιτείται Σύνδεση – Login).
H αντικατάσταση των κωδικών πρόσβασης συνίσταται αλλά δεν είναι υποχρεωτική.
Αποτελεί επιπλέον μέτρο προστασίας των ψηφιακών μας συναλλαγών με το Δημόσιο, καθώς η χρήση των διαπιστευτηρίων Taxisnet έχει διευρυνθεί, ειδικά μετά την έναρξη λειτουργίας της ενιαίας διαδικτυακής πύλης του Δημοσίου «Gov.gr».
Τα διαπιστευτήρια Taxisnet χρησιμοποιούνται για την πιστοποίηση των πολιτών τόσο στη νέα πύλη όσο και σε άλλες ψηφιακές πλατφόρμες του Δημοσίου.
Ήδη ο αριθμός των φορέων που χρησιμοποιούν την αυθεντικοποίηση μέσω Taxisnet υπερβαίνει τους 65.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και υπενθυμίζεται ότι οι κωδικοί πρόσβασης (όνομα χρήστη/username και συνθηματικό/password) που εκδίδονται, κατά τη διαδικασία που προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία, για χρήση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxisnet είναι αυστηρά προσωπικοί.
Ως εκ τούτου, ο χρήστης οφείλει να τους διαφυλάττει με προσοχή για την αποκλειστική χρήση τους μόνο από τον ίδιο, λαμβάνοντας κάθε μέτρο πρόνοιας για τη μη διαρροή τους σε οποιονδήποτε άλλον.
Για εργασίες που προβλέπεται να γίνονται από εξουσιοδοτημένο πρόσωπο για λογαριασμό του πολίτη, είναι διαθέσιμος μηχανισμός παροχής και ανάκλησης εξουσιοδοτήσεων για συγκεκριμένες ενέργειες.
Ο μηχανισμός αυτός δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να λαμβάνει τη βοήθεια που χρειάζεται από πρόσωπο τής επιλογής του και για το χρονικό διάστημα που επιθυμεί, με τρόπο απόλυτα διαφανή και ασφαλή, διατηρώντας τον απόλυτο έλεγχο σχετικά με τις ενέργειες που μπορούν να γίνονται αντί αυτού.
Σε αυτές τις περιπτώσεις το εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο χρησιμοποιεί τα δικά του διαπιστευτήρια (και όχι του πολίτη) για να αποκτήσει πρόσβαση στις συγκεκριμένες ενέργειες και μόνο για το διάστημα που είναι ενεργή η εξουσιοδότηση.
Η εξουσιοδότηση μπορεί να γίνει μέσω της εφαρμογής «Εξουσιοδοτήσεις» όπου ο χρήστης μπορεί να εξουσιοδοτήσει τρίτο πρόσωπο για να προβεί σε ενέργειες στο Taxis για λογαριασμό του χωρίς να του δώσει τον κωδικό και το συνθηματικό του.
Taxisnet: Η άγνωστη υπηρεσία – Δες ποιος έψαξε το ΑΦΜ σου
Μια νέα και πολύ ενδιαφέρουσα υπηρεσία έρχεται από το TAXISnet καθώς πλέον όλοι οι φορολογούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να δουν ποιος αναζήτησε το ΑΦΜ τους!
Η υπηρεσία βρίσκεται στον ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (στην ενότητα «Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» – «Φορολογικές Υπηρεσίες»).
«Με το παρόν σας ενημερώνουμε ότι τα βασικά στοιχεία μητρώου για τον Α.Φ.Μ. σας έχουν αναζητηθεί μέσω της Διαδικτυακής Υπηρεσίας Βασικά στοιχεία μητρώου για νομικά πρόσωπα, νομικές οντότητες, και φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Η υπηρεσία αυτή δεν επιστρέφει στοιχεία εισοδήματος ή άλλου τύπου περιουσιακά στοιχεία, παρά μόνο βασικά στοιχεία μητρώου, για παράδειγμα, όσα εμφανίζονται σένα παραστατικό».
Εάν έχετε λάβει αυτό το email από το TAXIS τότε κάποιος έχει αναζητήσει τα στοιχεία του ΑΦΜ σας.
Όπως αναφέρει η ΑΑΔΕ, με τη χρήση της υπηρεσίας τα νομικά πρόσωπα, οι νομικές οντότητες και τα φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα μπορούν να αναζητούν βασικές πληροφορίες, προκειμένου να διακριβώσουν τη φορολογική ή την επαγγελματική υπόσταση άλλων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή φορολογουμένων/φυσικών προσώπων, που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.
Στόχος η προστασία των φορολογουμένων και η διασφάλιση των συναλλαγών με την καταπολέμηση της έκδοσης πλαστών και εικονικών στοιχείων από φορολογικά ανύπαρκτα πρόσωπα.
Πρόκειται, για ουσιαστική αναβάθμιση προϊσχύουσας παρεμφερούς υπηρεσίας που συνίσταται στην επικαιροποίηση των όρων χρήσης και τον εμπλουτισμό με νέες δυνατότητες, όπως το καθεστώς ΦΠΑ και η προβολή ιστορικού, ενώ περιλαμβάνει επίσης απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για την βοήθεια των χρηστών.
Διευκρινίζεται ότι η διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει πληροφόρηση αποκλειστικά για βασικά στοιχεία μητρώου και όχι στοιχεία εισοδημάτων ή άλλου τύπου οικονομικά ή περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων.